A Monojet Ipartechnika Kft. (6000 Kecskemét, Szolnoki út 23.) bejegyezve a Bács-Kiskun Vármegyei Bíróság, mint Cégbíróság által Cg. 03-09-130723 cégjegyzékszám alatt Egyéb m.n.s. gép, berendezés nagykereskedelme tárgykörben.
1. Bevezetés
Az alábbi Általános Szerződési és Szállítási Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg a Monojet Ipartechnika Kft., mint szállító (továbbiakban: Szállító) által nyújtott termékek és szolgáltatások általános szerződési és szállítási feltételeit.
2. Definíciók
Megrendelő: Az a természetes vagy jogi személy, aki a Szállítótól terméket vagy szolgáltatást vásárol.
Termék: A Szállító által kínált fizikai termék(ek).
Szolgáltatás: A szállító által nyújtott szellemi vagy fizikai szolgáltatás(ok).
Megrendelés: A Megrendelő által a szállítónál leadott termék vagy szolgáltatás rendelés.
Ár: A termék vagy szolgáltatás általános értékesítési ára, amelyet a Szállító a Megrendelőnek felszámít.
Szállítás: A termék fizikai átadásának vagy a szolgáltatás nyújtásának folyamata.
3. A szerződés létrejötte. A szerződés tárgya
A Szállító kötelezettséget vállal arra, hogy Megrendelő által a részére írásos formában vagy elektronikus csatornán keresztül megküldött Megrendelésen feltüntetett árut, szolgáltatást Megrendelő részére történő Vevői rendelés visszaigazolás visszaküldésével visszaigazolja, majd a Megrendelő részére megállapodás szerinti későbbi időpontban leszállítja.
A Megrendelő a leszállított terméket, szolgáltatást köteles átvenni és a vételárat a Szállító részére későbbi időpontban megfizetni. Kivételt képez az előreutalás esete, ahol a vevő a vételárat vagy annak egy részét már korábbi időpont(okban) megfizette.
A szerződés alapján leadott egyes megrendelések esetén a megrendelt áru fajtáját, mennyiségi és minőségi jellemzőit, továbbá a szállítási határidőt és a Megrendelő által fizetendő vételárat a Felek a megelőző pontban részletezett megrendelőlapon, illetve a megrendelést visszaigazoló űrlapon rögzítik.
4. A tulajdonjog fenntartása
Szállító a megrendelés teljesítéseként átadott terméken fennálló tulajdonjogát mindaddig fenntartja, amíg annak ellenértékét a Megrendelő teljes mértékben ki nem egyenlíti. A Megrendelőt a tulajdonjogból fakadó jogosultságok csak a vételár teljes megfizetése után illetik meg, azonban az áru átadás-átvételét követően a kárveszélyt teljes mértékben viselni köteles.
5. A teljesítés ideje és helye
A teljesítés ideje az a nap, amikor a Szállító a külön megrendelőlapon szerződésszerűen megrendelt és visszaigazolt terméket a teljesítés helyén a Megrendelő részére átadja. Az egyes megrendelésekre vonatkozó teljesítési határidőt Felek a megrendelés visszaigazolására szolgáló formanyomtatványon rögzítik.
Megrendelő az árut a megrendelést visszaigazoló formanyomtatványon szereplő naptári héten jogosult és köteles átvenni.
Amennyiben Megrendelő a megrendelt árut a teljesítés helyén, a teljesítés idejeként megállapított naptári héten nem veszi át, úgy az áru őrzésével, raktározásával kapcsolatosan felmerülő költségét viselni köteles.
6. Minőség és mennyiség ellenőrzése, a kifogásolás rendje
Szállító által szállított termék, vagy szolgáltatás alkalmas azokra a célokra, amelyekre más, azonos fajtájú termékeket szolgáltatásokat rendszerint használnak, és rendelkezik azzal a minőséggel, illetve nyújtja azt a teljesítményt, amely az azonos fajtájú termékeknél, szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet Megrendelő a szolgáltatástól elvárhat.
Egyedi termék megrendelése esetében a termék pontos paraméterei a megrendelésben kerülnek rögzítésre. Ez esetben a szállító az átadáskor műbizonylatot (műszaki leírást) ad át a megrendelő részére.
A Megrendelő a Szállító, vagy annak megbízottja jelenlétében, az áru átvételekor végzi el a szállítmány mennyiségi ellenőrzését, oly módon, hogy egységcsomag esetén a csomagok legalább 10 %-nak tételes darabszámlálását elvégzi, de minden esetben a teljes mennyiség tételes darabszámlálására is jogosult.
Mennyiségi kifogás esetében a teljesítés helyén a Megrendelő és a Szállító által erre kijelölt személyek közösen végzik el a teljes szállítmány tételes darabszámlálását. Ha és amennyiben ezen eljárás a kifogás alaposságát alátámasztja, úgy Szállító a hiányt haladéktalanul pótolja.
A Szállító a megrendelt termék hiánymentességét a Megrendelő részére történő átadásig szavatolja.
A szállítmány minősége minta vagy egyéb általánosan használt hasonlító eljárás során kerül meghatározásra. A Megrendelő a termék átvételét akkor tagadhatja meg, amennyiben a szállítmány minősége nem felel meg a meghatározott minőségi eljárás követelményeinek.
A minőségi ellenőrzést a Megrendelő a szállítmányról kiállított számla lejárta előtt végzi el, és esetleges minőségi kifogásait a Szállítóval haladéktalanul közli.
Szállító, vagy annak megbízottja a megrendelői minőségi kifogás esetében tudomására jutásakor haladéktalanul megvizsgálja az esetetet és gondoskodik a reklamáció megvizsgálásáról, kivizsgálásáról.
Amennyiben a Felek a minőségi kifogás tekintetében nem tudnak közös álláspontra jutni, úgy az általuk közösen kiválasztott és kölcsönösen elfogadott szakmai minőségellenőrző szerv szakvéleményét beszerezik. A költségeket az a Fél viseli, akinek a minőségi kifogás tárgyában kialakított álláspontját a szakvélemény nem támasztja alá.
7. Szavatossági igények, garanciaidő
A Szállító által elismert, illetve a fenti eljárás lefolytatását követően alaposnak ítélt minőségi kifogás esetén Szállító elsődlegesen a hibás terméket kicseréli, illetve kijavítja. Megrendelő a konkrét szavatossági igényét a minőségi kifogás előterjesztésekor adja elő.
Ha a kifogásolt áru kijavítása vagy kicserélése bármely okból nem lehetséges, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti. Jelentéktelen hiba esetén - kellékszavatossági okra hivatkozással - elállásnak nincs helye.
Ha a megrendelői kifogás előterjesztésekor a termék ellenértéke még nem került kiegyenlítésre, a minőségi kifogásra hivatkozással a 8. pontban részletezett számla teljesítését a Megrendelő nem tagadhatja meg, azonban javaslatot tehet egy mindkét Fél által méltányosnak tartott összeg visszatartására szavatossági igénye rendezéséig.
A termékszavatosságot új termék esetén minden esetben a gyártói garancia határozza meg, 6-48 hónapig terjedően.
A termékek szervizelése nem a helyszínen történik, visszaküldés után kerül javításra.
A felmerült költségek (kiszállási díj, szállítási költségek) garanciális időn belül az eladót terhelik, kivéve, ha a vevő hibájából, nem rendeltetésszerű használatból ered a hiba. Akkor utólag a vevőre terhelhetőek a plusz költségek.
Garanciális időn túl szervizelt márkafüggetlen termékek esetén 6 hónap garanciát vállalunk.
Komplett rendszereknél 1 év garanciát vállalunk, ilyen esetekben megegyezés szerinti helyszínen történik meg a javítás.
Úgynevezett kopó alkatrészekre nem vállalunk garanciát.
8. A fizetés módja
Első rendelés esetén előre utalást kérünk. A proforma számlán szereplő összeg beérkezését követően tudjuk elindítani a rendelést.
Nettó 10.000 EUR feletti rendeléseknél minden esetben előre utalást kérünk.
Az árak Ex Works érvényesek és nem tartalmazzák a szállítási költséget, amelyet extra díjban állapítunk meg.
Az árak Euroban érvényesek, amennyiben nem devizában kívánnak fizetni, a megrendelés értékét a teljesítés napján érvényes OTP Bank deviza eladási árfolyama szerint váltjuk át Forintra. Kivétel, ha az ajánlat a vevő kérésére már eleve Forintban kerül kiküldésre.
Amennyiben megrendeléskor cégüknek van lejárt nyitott számlája, a rendelést csak a lejárt számla rendezése után áll módunkban elindítani. Az ebből eredő esetleges teljesítési késedelemért vagy árváltozásért a Szállító nem vállal felelősséget. Amennyiben nincs lejárt számlája, kérjük, ezt tekintse tárgytalannak, ilyen esetben továbbra is az ajánlatban/szerződésben meghatározott feltételek érvényesek.
A Megrendelő a Szállító által a szállítmány átadásával egyidejűleg kiállított számla ellenértékét a teljesítéstől számított az árajánlatban rögzített határidőn belül átutalja a Szállító bankszámlájára. Amennyiben a megrendelt áru vételára jelentős, illetőleg a Megrendelőnek korábbi tartozása áll fent, a Szállító a megrendelt árut a vételár megfizetése előtt akkor adja át, ha a Megrendelő törvényes képviselője, vagy az áru átvevője készfizető kezességet vállal a vételár és késedelmi kamatainak megfizetésére, vagy a Megrendelő a szerződést, illetve a vételár megfizetésének teljesítését zálogjoggal, vagy bankgaranciával, vagy értékpapír óvadékként történő nyújtásával biztosítja.
Fizetési késedelem esetén a mindenkori késedelmi kamatot számítjuk fel.
Az áru a számla teljes értékének kiegyenlítéséig a Szállító tulajdonát képezi.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy amennyiben a számla kézhezvételét követő 5 munkanapon belül nem jelzi a számlán szereplő adatok helytelenségét, úgy a számlára irányuló bármilyen módosítási kérelmet nem áll módunkban elfogadni.
Továbbá a 2016. január 1. napjától érvényes jogszabályok szerint, amennyiben a számla kiegyenlítése nem a számlán szereplő adatoknak megfelelően történik, úgy a visszautaláskor fellépő tranzakciós költség a vevőt terheli.
A kiterjesztett gyártói felelősségi díj megfizetése az eladót terheli. A kiterjesztett gyártói felelősségi díj megfizetésre került
Előrehozott fizetés esetén biztosított engedmény (scontó):
Cégünknél bizonyos esetekben lehetőség van előrehozott fizetés esetén engedmény (scontó) igénybevételére. Az engedmény mértéke és a vonatkozó fizetési határidő kizárólag a számlán kerül feltüntetésre. Amennyiben a fizetés nem történik meg a számlán meghatározott határidőn belül, a számla teljes összege levonás nélkül válik esedékessé
9. Elállás a szerződéstől
Bármilyen megrendelés lemondása esetén 30% sztornó költséget számolunk fel. A sztornó költségen túl az alábbiak érvényesek szerződéstől való elállás esetén:
- Gyártott (adott időpontban nem saját vagy beszállítói raktáron lévő) termékek esetén a visszaigazolás kiküldését követően megrendelés lemondást vagy módosítást nem áll módunkban elfogadni.
- Kivitelezési és szolgáltatási megrendelések lemondása esetén a sztornó költségen felül az addig felmerült költségek kiszámlázásra kerülnek.
Amennyiben Megrendelő az árut a teljesítés határidejeként megállapított naptári naptól számított 30 napon belül nem veszi át, Szállító úgy tekinti, hogy Megrendelő a szerződéstől elállt, amelyre figyelemmel Megrendelő az elállásával Szállítónak okozott kárt, illetve az ezzel összefüggésben felmerült költségeit megtéríti.
Amennyiben az előre leegyeztetett munkavégzési napok bármelyikén a Szállítón kívül álló okok miatt a munkavégzés meghiúsul, az aznapi munkadíj és kiszállási költség felszámolásra és kiszámlázásra kerül.
Téves rendelésből adódó visszáru (amikor a Vevő tévedett):
Ebben az esetben a Szállító nem köteles a termék visszavételére. Amennyiben azonban a visszavétel előzetes, írásos egyeztetés alapján mégis megtörténik, a Szállító jogosult a visszavett termék(ek) után 30% kezelési költséget felszámítani.
A visszavétel feltétele, hogy a termékek bontatlan, sértetlen, eredeti állapotban legyenek.
A téves rendelésből eredő minden szállítási költség a Vevőt terheli.
A visszavételi díj és a felmerült szállítási költségek minden esetben kiszámlázásra kerülnek.
10. Gép és egyéb egység javítása, felújítása
A szivattyú és egyéb javítási ajánlat kidolgozásához a szivattyút vagy más gépet, berendezést mindenképpen szét kell szednünk és hibafeltárást, diagnosztikát kell rajta végeznünk. Csak ezek után tudunk ajánlatot adni a javítására, miután tudjuk, hogy pontosan mivel állunk szemben. Ezek után a Vevő eldöntheti, hogy a javítást megrendeli vagy pedig nem élne az ajánlattal.
A hibafeltárásnak minden esetben van egy költsége, hiszen a szivattyút szét kell szedni, meg kell vizsgálni, munkaórát(kat) kell rászánni. Ezt az összeget azonban amennyiben a javítást a Vevő megrendeli, nem számoljuk fel. Ezt csak abban az esetben számoljuk fel és számlázzuk ki, amennyiben nem rendelik meg a szivattyú javítását.
Amennyiben a javítást nem kéri a Vevő, úgy a berendezést kifogástalanul összeszereljük garantáltan szakszerűen és sérülés mentesen az összes szerkezeti elem és alkatrész visszaépítésével, de csak szállításra és további felhasználásra, nem üzembe helyezésre alkalmasan. Ebben az esetben a szerelési díj a ráfordított / ráfordítandó idők figyelembe vételével 26.000 Ft + ÁFA.
A szivattyú hozzánk történő eljuttatására a következő lehetőségeket tudjuk felkínálni:
Futárszolgálattal feladják vagy a Vevő valamilyen úton-módon eljuttatja hozzánk a gépet.
Vagy mi érte megyünk a Vevőhöz, amelynek azonban plusz költsége van, mint többlet szolgáltatás. A plusz költség a vevő cégünktől való távolságának, elérhetőségének illetve az eset sürgőssének függvényében kerül meghatározásra.
A javítandó szivattyú eljuttatása és kiszállási feltételek:
A javítandó szivattyú hozzánk történő eljuttatására az alábbi lehetőségeket kínáljuk:
- Önök juttatják el hozzánk – például futárszolgálattal vagy saját szállítással.
- Mi megyünk a szivattyúért – ez külön szolgáltatásként vehető igénybe, amelynek díja a kiszállás és az elhozatalhoz szükséges munkaidő alapján kerül meghatározásra.
A kiszállás díjazása:
- Nem sürgős esetben: 11.000 Ft + ÁFA /óra.
- Sürgős esetben (24–48 órán belüli kiszállás igénye esetén):
Munkanapon, munkaidőben: alapdíj + 50% felár, azaz 16.500 Ft + ÁFA /óra.
Hétvégén vagy munkaidőn kívül: alapdíj + 100% felár, azaz 22.000 Ft + ÁFA /óra.
A minimális díj 1 óra. A kiszállás időpontját és várható költségét előzetesen egyeztetjük.
A Vevőt minden esetben arra kérjük, hogy írásban nyilatkozon, hogy elfogadja-e a fenti feltételeket (bevizsgálás és annak költsége) és hogyan kívánja, tudja eljuttatni hozzánk a szivattyút vagy berendezést, gépet.
11. Záró rendelkezések
A Szállító a szerződéses jogviszonyból fakadó bármely jogvita esetére a Szállító székhelye szerinti bíróság illetékességét köti ki.
A jelen Általános Szerződési Feltétekben és a kiadott Ajánlatban nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény (régi Ptk) szállítási szerződésre vonatkozó rendelkezései, egyebekben a 2013. évi V. tv. (új Ptk) rendelkezései az irányadóak.
Felek célja, hogy együttműködésüket hosszú távon mindkét fél előnyére fenntartsák. Elfogadják, hogy a megfelelő együttműködés alapja és közös érdeke az aktuális piaci információk egymás közötti megosztása.
A felek a szerződést elolvasták, értelmezték és kijelentik, hogy annak feltételeit elfogadják. A szerződés teljesítése során kölcsönösen együttműködve járnak el.
A szerződő felek az esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket tárgyalásos úton igyekeznek rendezni.
Bármely vita eldöntése, amely a jelen szerződésből vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik, a felek alávetik magukat a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választott Bíróság kizárólagos döntésének azzal, hogy a Választott Bíróság a saját Eljárási Szabályzata szerint jár el.
12. Kapcsolati adatok
Név: Monojet Ipartechnika Kft.
Postacím: 6000 Kecskemét, Szolnoki út 23.
Telefon: +36 70 776 8819
E-mail cím: kapcsolat@monojet.hu
Weboldal: https://monojet-ipartechnika.hu
Képviselő: Kovács Marianna és Varga Judit ügyvezetők
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
1. Milyen típusú termékeket és szolgáltatásokat kínál a Monojet Kft.?
A Monojet Kft. fizikai termékeket és különböző szellemi, illetve fizikai szolgáltatásokat nyújt. A termékekről és szolgáltatásokról bővebb információk a Monojet Kft. honlapján találhatóak: www.monojet-ipartechnika.hu.
2. Hogyan történik a megrendelések feldolgozása és visszaigazolása?
A megrendelések írásban vagy elektronikus úton történő benyújtása után a vállalat írásban vagy elektronikus úton visszaigazolja, és a megállapodott időpontban szállítja a termékeket vagy szolgáltatásokat.
3. Mikor köteles az ügyfél átvenni a rendelt termékeket?
A termékek átvételének ideje és helye előre megállapított, amit a megrendelés visszaigazolásakor rögzítenek.
4. Mit kell tudni a tulajdonjog fenntartásáról?
A tulajdonjog a Monojet Kft.-nél marad mindaddig, amíg a termék ellenértéke teljesen ki nem egyenlítésre kerül.
5. Milyen garanciális feltételek vonatkoznak a termékekre?
Új termékek esetén a garanciális idő a gyártó által meghatározott 6-48 hónap, illetve egyes komponensekre és szervizelésre külön garanciaidő érvényes.
6. Hogyan kezelhetők a minőségi problémák és a szavatossági igények?
Minőségi kifogás esetén az ügyfél előterjesztheti szavatossági igényét, melyet a vállalat elsődlegesen hibás termék kicserélésével vagy kijavításával igyekszik rendezni. Az eljárás részletei a dokumentumban megtalálhatók.
7. Milyen feltételek mellett lehet elállni a szerződéstől?
Gyártott (adott időpontban nem saját vagy beszállítói raktáron lévő) termékek esetében a visszaigazolás után a megrendelést lemondani vagy módosítani nem lehet. Elállás esetén a szerződéstől való elállásnak költségei és feltételei vannak, melyet az ÁSZF ide vonatkozó része szabályoz.
8. Milyen fizetési módok érvényesek és mik a fizetési feltételek?
Az első rendelésnél, ill. nettó 10.000 EUR összérték feletti rendelés esetén előreutalás szükséges, a továbbiakban a számla ellenértékét a teljesítéstől számított határidőn belül kell átutalni. Késedelmi kamatok és egyéb fizetési feltételek részletezése szintén megtalálható a dokumentumban.
9. Helytelen adatok esetén hogyan tudom kérni a számla érvénytelenítését, módosítását?
Amennyiben a számla kézhezvételét követő 5 munkanapon belül nem jelzi a számlán szereplő adatok helytelenségét, úgy a számlára irányuló bármilyen módosítási kérelmét nem áll módunkban elfogadni. Ez azt jelenti, hogy a számla stornózására vagy módosítására vonatkozó kéréseknek ezen időkereten belül kell megtörténniük.