E-mail:
Jelszó:



Elfelejtette a jelszavát?


webshop

A kosár üres

ures kosar
  1. Főoldal
  2. Porlasztócsúcs hiba tünetei
  3. Pénztár előtt
menü
termekekTermékek

2018. augusztus. 26.

Porlasztócsúcs hiba tünetei
A cím kicsit furán hat, mert a porlasztócsúcs a fúvókák (nem teljesen szakszerű megnevezése. A címválasztás oka azonban az, hogy felhasználóink mégis sokat keresnek erre a szóra, így úgy gondoltuk ezt a címet kölcsönözzük a mostani blog bejegyzésünknek.
 
Tehát a porlasztócsúcs jelent esetben egyenlő az ipari precíziós fúvókával. :)
 
A fúvóka kopóalkatrész és mint ilyen, rendszeresen, viszonylag szabályos időközönként cserére szorul. Kopóalkatrészként elkerülhetetlen, hogy a karbantartások részeként cseréljük őket.
 
Mivel a fúvókák sokfélék lehetnek (A Monojet Kft. termékpalettájában mintegy 24.000 db különböző fúvóka található.), így a használati periódus és az elhasználódási idő is különböző lehet. Nem beszélve az alkalmazási körülmények befolyásoló hatásáról. 
 
Természetesen normál üzemi körülmények között a műanyag (PP, PVDF, PTFE, PVD) fúvókák kopása a leggyorsabb, míg a saválló (AISI316 L / 1.4404) kivitel kopása a leglassabb.
 
De hogyan vehető észre, ha a fúvóka cserére szorul?
 
Első és legfontosabb a szóráskép stabilitása. A fúvóka kopása során a furat átmérője folyamatosan tágul, nő. Emiatt a térfogatáram megnő, a nyomás esik, a szóráskép egyre inkább definiálatlanná válik. A szórás nem lesz már tökéletes, nem lesz már „feszes” és a fúvóka nem látja el előbb-utóbb alkalmazásának eredeti célját. 
 
Amennyiben ez egy sornyi fúvókával egyszerre történik meg (jó eséllyel egyszerre történik meg), úgy a szivattyú kimozdul a munkapontjából és már nem tud elegendő szállítási teljesítményt eljuttatni a fúvókákhoz, tehát a fúvóka sor teljesítménye tökéletlenné válik.
 
A második hiba az anyag károsodása lehet. Pl. mechanikai hibák miatt, amikor a fúvókához pl. valami hozzáverődik és ez anyaghibát okoz. Vagy pl. a sárgaréz anyagminőség előtt-utóbb megbarnul az idő múlásával. 
 
Vagy akár egy saválló anyagminőségen is nyomott hagyhat előbb utóbb a folyamatos vegyszerterhelés. 
 
Szintén mechanikai kopást eredményez a fúvókák tisztítása és ezáltal az ismételt ki- és betekerése. Ez nyomot hagyhat a meneten (deformálódhat), vagy akár golyós fúvókarendszer esetén magán a golyón és az üléken is.
 
Golyós fúvókarendszer estében a tömítések is rendszeres cserére szorulnak, ahogy a bilincs is pár év után cserélendő.
 
Kúppalást és telekúp fúvókák esetén pedig maga a perdítő elem is előbb utóbb elkophat, kilazulhat, ezért ezeket is szabályos időközönként ellenőrizni szükséges. 
 
A Monojet Kft. vállalja, hogy a fúvókák állapotát is felméri, legyen az versenytárs vagy saját márka. 
 
Kovács Marianna